داکا: مسئولان بزرگ‌ترین باغ وحش بنگلادش به‌خاطر مرگ فیل 100‌ساله این باغ‌وحش 3‌ روز سوگواری عمومی اعلام کردند.

Old Elephant


 این فیل( به‌نام پابانتارا) هر روز بازدیدکنندگان بسیار زیادی داشت و مهم‌ترین منبع کسب درآمد این باغ‌وحش به‌حساب می‌آمد. این باغ‌وحش با معرفی این فیل به‌عنوان حیوانی وفادار اعلام کرده‌ است تمام کسانی که در دوران بچگی خود با سوار‌شدن پشت این فیل اوقات خوشی داشته‌اند به‌خاطر مرگ او عزادار خواهند بود. این فیل که از زمان تاسیس این باغ‌وحش در سال 1957‌در آن حضور داشته است به‌تازگی بر اثر سکته قلبی جان باخت. فیل‌های آسیایی حدود 60‌تا 90‌سال عمر می‌کنند ولی سن این حیوانات گاهی به‌بیش از 100‌سال هم می‌رسد.

ماشین بازی خرس وحشی

کلرادو: ‌یک خرس وحشی در آمریکا وقتی با خودروی خالی یک خانواده در جنگل مواجه شد، هوس گردش به‌سرش زد! قضیه از این قرار است که این خانواده برای تفریح به‌جنگل رفته بودند که ناگهان متوجه بوق ممتد خودروی خود و حرکت آن از بالای تپه شدند. وقتی اعضای این خانواده به پایین تپه رسیدند متوجه شدند که یک خرس در خودروی آنها گیر افتاده است و با تمام قدرت تلاش می‌کند از آن خارج شود. نیروهای پلیس و امداد پس از رسیدن به این جنگل از ترس حمله خرس، در خودرو را با استفاده از یک طناب باز کردند تا این حیوان بتواند برود. مسئولان سازمان محیط‌زیست می‌گویند احتمالا این خرس به‌خاطر بوی ساندویچ‌ وارد خودرو شده و در تلاش برای بیرون آمدن ازآن یک گردش اجباری هم نصیبش شده است!

ازدحام برای بازدید از بدبوترین گل جهان

هوستون: شکوفه‌دادن بزرگ‌ترین و بدبوترین گل جهان باعث شده است که روزانه هزاران نفر به موزه علوم طبیعی هوستون مراجعه کنند. این گیاه که اکنون 8/1‌متر ارتفاع دارد آنچنان بوی بدی دارد که هر کدام از بازدیدکنندگان بدون ماسک نمی‌توانند مدت زیادی آن را تماشا کنند. این گل بویی شبیه به گوشت فاسد می‌دهد و به‌همین خاطر در میان مردم به گل جنازه مشهور شده است.صف مشتاقان دیدن این گل آنقدر طولانی شده است که مسئولان موزه به‌تازگی مجبور به پخش مستقیم تصاویر این گل به صورت 24‌ساعته به‌وسیله اینترنت شده‌اند. زمان دقیق گل‌دادن این گیاه مشخص نیست و معلوم نیست که چند‌بار در طول عمر 40‌ساله اش گل می دهد و به‌همین خاطر مردم در تلاش هستند این فرصت را از دست ندهند.

ساخت مجسمه با بسته‌های کاه

لندن: ساخت یک مجسمه 11‌متری در انگلیس با استفاده از بسته‌های کاه این روزها نظر تعداد زیادی از مردم این کشور را به خودش جلب کرده است. این مجسمه به شکل حیوانی به‌نام میرکت توسط کشاورزان منطقه برای جشن رسیدن تابستان ساخته شده است. این مجسمه روی پایه‌ای 2متری در کنار جاده قرار گرفته و به‌همین خاطر بسیاری از راننده‌ها با دیدن آن لحظاتی برای گرفتن عکس یادگاری توقف می‌کنند. کشاورزان این منطقه هر سال فصل تابستان را با ساخت مجسمه‌ای جدید با استفاده از بسته‌های کاه جشن می‌گیرند. سال گذشته هم کشاورزان مجسمه ساعت مشهور بیگ بن را در این منطقه ساخته بودند که گردشگران زیادی را به این منطقه کشاند. کشاورزان برای ساخت این مجسمه‌ها از یک هنرمند با تجربه مشاوره می‌گیرند.

کد خبر 112381

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز